In 2023 was de branchevereniging toe aan een nieuwe huisstijl. De naam van de vereniging was veranderd van ‘Vereniging De Vierkante Meter’ naar ‘Branche-vereniging Vm2’. Het oude logo bevatte deze nieuwe naam niet. Daarnaast groeide de Vm2-organisatie en wilde ze verder professionaliseren. Kortom: hoog tijd voor een nieuw logo dat past bij deze tijd.

Het nieuwe logo is ontworpen door Walter Goyen, eigenaar van reclamebureau Liqua.nl uit Amersfoort. Bij logo-designs visualiseert hij graag het ‘verhaal’ achter de betreffende organisatie in de verschillende aspecten.

Het belangrijkste aspect bij het ontwerp voor het Vm2-logo is: het meten van oppervlaktes en vierkante meters. Betrouwbare meetrapporten met bruto en netto vloeroppervlakten. Dat is immers waar het bij Vm2 allemaal om draait.

Uitgangspunten bij het nieuwe logo

• Het logo symboliseert ‘vierkante meter’
  • Het visualiseert bruto en netto vloer­oppervlakte
  • Perfecte leesbaarheid van de naam Vm2, ook bij kleine versies
  • Een frisse, herkenbare en opvallende uitstaling
  • Een extra visuele ‘grap’: het 3D-aspect van Vm2 komt in transparante ‘witte wanden’ extra tot uitdrukking bij een gekleurde ondergrond
  • Strak, modern en zakelijk: het moet de hoge kwaliteit uitstralen die Vm2 nastreeft

Met het nieuwe logo wil Vm2 een nog beter herkenbare positie in de markt bereiken.