In 2023 was de branchevereniging toe aan een nieuwe huisstijl. De naam van de vereniging was veranderd van ‘Vereniging De Vierkante Meter’ naar ‘Branche-vereniging Vm2’. Het oude logo bevatte deze nieuwe naam niet. Daarnaast groeide de Vm2-organisatie en wilde ze verder professionaliseren. Kortom: hoog tijd voor een nieuw logo dat past bij deze tijd.
Het nieuwe logo is ontworpen door Walter Goyen, eigenaar van reclamebureau Liqua.nl uit Amersfoort. Bij logo-designs visualiseert hij graag het ‘verhaal’ achter de betreffende organisatie in de verschillende aspecten.
Het belangrijkste aspect bij het ontwerp voor het Vm2-logo is: het meten van oppervlaktes en vierkante meters. Betrouwbare meetrapporten met bruto en netto vloeroppervlakten. Dat is immers waar het bij Vm2 allemaal om draait.
Uitgangspunten bij het nieuwe logo
- Het logo symboliseert ‘vierkante meter’
- Het visualiseert bruto en netto vloeroppervlakte
- Perfecte leesbaarheid van de naam Vm2, ook bij kleine versies
- Een frisse, herkenbare en opvallende uitstaling
- Een extra visuele ‘grap’: het 3D-aspect van Vm2 komt in transparante ‘witte wanden’ extra tot uitdrukking bij een gekleurde ondergrond
- Strak, modern en zakelijk: het moet de hoge kwaliteit uitstralen die Vm2 nastreeft
Met het nieuwe logo wil Vm2 een nog beter herkenbare positie in de markt bereiken.